З досвіду роботи

Програма виховної роботи "Сім кроків до успіху"


Мета Програми – сформувати життєві компетенції старшокласників, їх готовність  самостійно вирішувати життєві проблеми.
Очікувані результати реалізації Програми
·     особистісне зростання кожного вихованця;
·     духовний та інтелектуальний розвиток учнів;
·     засвоєння морально-етичних заповідей ;
·     удосконалення пізнавальних, організаторських та творчих умінь і навичок учня;
·     реалізація творчих здібностей вихованців;
·     досягнення успіху у справі;
·     професійна визначеність кожного випускника.
Виховна система  класу передбачає формування інтелектуального, морального, комунікативного, естетичного і фізичного потенціалів учнів, який володіє цілісною системою знань про навколишній світ, практичними уміннями і навичками, засобами творчої діяльності, прийомами і методами самопізнання і саморозвитку, ціннісними ставленнями до себе, до соціуму, навколишньої дійсності. Тому основними напрямами діяльності класного колективу є:
Я – Особистість;
Я -  Родина;
Я – Україна;
Я -  Природа;
Я – Культура;
Я – Професія
Напрямки реалізації  виховної системи класу
 
 












Ціннісне ставлення особистості до себе
Мета: формовання у  особистості вміння цінувати себе як носія фізичних, духовних та соціальних сил;  активної життєвої позиції.
Класний керівник викликає бажання займатися самовихованням, спонукає до саморозвитку; допомагає учням у самовизначенні, формуванні їх духовного обличчя; утверджує повагу до гідності і розуму людини, її право на земне щастя, вільний вияв природних людських почуттів і здібностей; допомагає розвивати уміння давати вірну самооцінку: озброює вихованців системою знань сучасної гуманістичної психології: про розвиток особистості, форми і механізми самовдосконалення у інтелектуальній, духовній і фізичній сферах; спрямовує вихованців на пошук власного шляху самотворення; сприяє виробленню власної життєвої філософії.
 Форми роботи:  рольові ігри, диспути, вправи-дискусії, проекти, тренінги, перегляд та обговорення тематичних відеофільмів, особистісно-діяльнісні ігри,
Тематичний зміст виховної діяльності: "У кого немає в душі минулого, у того не може бути майбутнього", "Добра людина та, що робить добро, чи та, що не робить зла?", ", "Правда життя", "Зупинимо СНІД, поки він не зупинив нас", "Знати, щоб жити!", "Дороги, які ми обираємо", "Зроби свій вибір на користь здоров'я", "Подбай про своє здоров'я сам!", "Ризики в Інтернеті", "Обов'язок. Відповідальність. Совість", "Право і мораль", "Інформація - запорука
Очікувані результати:
·     усвідомлення значущості власного фізичного, психічного, соціального і духовного «Я»;
·     вміння орієнтуватися та адаптуватися у складних життєвих ситуаціях, розв'язувати конфлікти на основі принципів толерантності;
·     сформованість культури пізнання власного внутрішнього світу;
·     сформованість уявлень про моральні норми, погляди, судження та еталони взаємин;
·     сформованість позитивної мотивації на здоровий спосіб життя; свідоме ставлення до власного здоров’я і здоров’я інших;
·     здатність виявляти турботу про безпеку власної життєдіяльності та життєдіяльність інших.

Ціннісне ставлення особистості до сім’ї, родини, людей
          Мета: виховання готовності до моральних вчинків, які ґрунтуються на засадах гуманного ставлення до людей, готовності до активної участі в доброчинній діяльності, до здійснення вільного морального вибору;формування  навичок соціальної взаємодії та потреби допомагати іншим.
Класний керівник допомагає розкритися особистісному "Я" в учнівському колективі; сприяє вихованню гуманізму як інструменту практичної діяльності людини у колі друзів, сім'ї, родини, громадськості; використовує методи товариської виховної турботи; захоплює цікавими творчими справами, згуртовує однодумців, розвиває почуття взаємодопомоги; використовує особистісно-гуманний підхід до виховання; створює сприятливі умови для міжособистісних взаємостосунків, подолання скупості, невпевненості окремих учнів; формує почуття честі власного "Я" та класного колективу.
Форми роботи: години духовності,  духовний діалог, проекти,  диспути, круглі столи, вечори-зустрічі, розмови в колі, презентації, захист проектів, родинні вітальні.
            Тематичний зміст виховної діяльності: «Толерантність людини – найважливіша умова миру і злагоди в сім’ї, колективі,  суспільстві», «Що значить  жити гідно?»,  «Який зміст слід вкладати в поняття «дівоча гордість» і «чоловіча гідність»?», «Моральні основи сім’ї. Еволюція сімейних відносин».
«Я, право  і мораль», «Я і совість»,«Конфлікти та шляхи їх уникнення», "Моральні основи взаємин юнаків і дівчат", "Твоє репродуктивне здоров’я", "Моральні основи сім'ї", "Традиції моєї родини", "Сімейні реліквії".
           Очікувані результати:
·    сформованість ціннісного ставлення до сім’ї,  родини, людей;
·    сформованість ціннісних орієнтацій на соціальну і моральну активність;
·    усвідомлення пріоритету подружнього життя та гендерної рівності; готовність до активної доброчинної діяльності;
·    готовність до підтримання і примноження родинних і сімейних традицій;
·    сформованість вміння протистояти проявам несправедливості, жорстокості, насильства.

Ціннісне ставлення особистості до суспільства  і держави
Мета: формування громадянського і державницького світогляду особистості, її мовної компетентності; виховання  прагнення  жити в Україні, пов’язувати з нею свою долю,   служити  Вітчизні на шляху її становлення як суверенної і незалежної, демократичної, правової і соціальної держави, захищати її,  працювати на її благо.
 Класний керівник допомагає учням усвідомити себе як частину нації; спонукає до самовдосконалення громадянина-гуманіста, патріота, вироблення готовності стати на захист своєї Батьківщини та скривджених людей, розвиває прагнення до оволодіння знаннями, які відносяться до життя, побуту, звичаїв, традицій, національних цінностей, і які удосконалюють та прикрашають людину; сприяє розвитку добропорядності, доброзичливості, гідності, доброти, великодушності, благородства, нетерпимості до зла.
Форми роботи: уроки мужності, заочні подорожі, години спілкування, проекти, вечори запитань і відповідей, усні журнали, диспути, турнір знавців історії, тренінги,краєзнавчі експедиції.
          Тематичний зміст виховної діяльності:  «Дорогами пам’яті» (вивчення і дослідження нерозкритих сторінок історії України,  голодомору,  зустрічі з сучасниками та очевидцями цих подій),  «Конституційні засади української держави», Толерантність та політична культура особистості. Сучасний погляд на проблему», «Від формування правомірної поведінки до правової культури громадянина України», «Від громадянина України – до громадянина Світу», „Закони, за якими ми живемо», «Вивчаємо Конституцію України»,Яким має бути шкільне самоврядування?»,Зустріч «Герої для нас як приклад...»,
          Очікувані результати:
·    розвинене почуття  національної гідності, гордості за родину, свій народ;
·    сформованість державницького світогляду та громадянської зрілості особистості;
·    сформованість антидевіантного імунітету особистості, її законослухняність.
·    сформованість вміння проектувати власне життя.
Ціннісне ставлення особистості до природи
         Мета: формування в особистості внутрішньої потреби  знати, покращувати екологічний стан  середовища; виховання відповідальності за збереження природи.
Класний керівник актуалізує через гуманістичні заняття можливості, які закладенні в індивіді, всебічно культивує його "гідність"; забезпечує валеологізацію виховного процесу; допомагає пізнати навколишній та власний духовний світ; формує екологічну свідомість; забезпечує пропаганду та практичну реалізацію здорового способу життя учнів, прилучає їх до практичної природоохоронної, інформаційно-просвітницької діяльності.
          Форми роботи: години спілкування, перегони екологів, інтелектуальна гра науково-пізнавальна гра, учнівська конференція, екологічна бригада, рольова гра-експромт, розмова в колі,  тренінги,  акції.
          Тематичний зміст виховної діяльності: «Жити в злагоді з природою», «Природа в музиці і музика в природі», «До чистих джерел», «Майбутнє лісу в твоїх руках», «Жити в гармонії з природою», «Здоровий спосіб життя», «Охорона природи – обов’язок кожного», «Проблема утилізації сміття в області», «Чорнобиль – мірило наших помилок».
Очікувані результати:
·    сформованість екологічної культури та компетентності особистості;
·    здатність гармонійно співіснувати з природою;
·    активна участь у природоохоронній діяльності;
·     моральна відповідальність за збереження природного довкілля.


Ціннісне ставлення особистості до культури і мистецтва
    Мета: формування високого рівня духовності та естетичної культури особистості; набуття вмінь власноручно примножувати культурно-мистецькі надбання українського народу та етносу рідного краю.
 
         Класний керівник допомагає учням  зрозуміти мету і сенс життя, замислитися над таємницями вічності і нескінченності життя і смерті, необмеженості Космосу, Всесвіту; викликати інтерес до національної і світової культури і мистецтва, загальнолюдських цінностей, гідності особистості; вчити дізнаватись істини, приймати несподівані, але правильні рішення, поважати людей, мистецтво, співпереживати радість і горе; розвивати культуру міжнаціонального спілкування; допомагати у вивченні української, англійської та інших мов.
      Форми роботи: мистецький аукціон учнівської творчості ,музична вітальня, вечір української пісні, години духовності та мистецтва, літературний вечір, конкурси малюнків, акції.
 Тематичний зміст виховної діяльності: «Музика сучасна і класична», «Духовні цінності очима старшокласників», «Музика – джерело благородства серця і чистоти душі», «Скільки коштує безкоштовне»,«Червона рута цвістиме вічно», «Вишиває осінь на канві зеленій золоті квітки»,  Художній смак і мода», «Дизайн моєї школи», "Позитив і негатив спілкування у "чаті", "Поняття інформаційна безпека", "Мистецькі канікули", "Чарівна сила мистецтва", "Танцювальний марафон", "Так ніхто ще не кохав і не признавався"
             Очікувані результати:
·        високий рівень духовності особистості;
·        компетентність у культурно-мистецькій галузі знань;
·         навички створення мистецьких проектів як основи творчого самовираження і самоствердження особистості;
·        розуміння художніх шедеврів, вміння вирізняти цінності та квазіцінності (піднесене і потворне);
·        оволодіння інформаційно-комунікативними технологіями (ІКТ).

Ціннісне ставлення особистості до  праці
          Мета: виховання цивілізованого господаря, який свідомо ставиться до праці як вищої цінності людини і суспільства в умовах ринкових відносин; виховання дисциплінованості, організованості, вміння включатися у виробничі відносини; виховання особистісних рис характеру: самоорганізації, лідерства, бережливості, ініціативності,    діловитості, дисциплінованості, бачення перспективи.
Класний керівник допомагає  усвідомити соціальну значимість праці, розкрити схильність до підприємництва, розуміння економічних законів і проблем суспільства, готовність до творчої діяльності, конкурентоспроможності й самореалізації в умовах ринкових відносин, сформувати базові якості особистості – працелюбність і мобільність.
         Форми роботи: година спілкування, конференція, захист колективного проекту, захист майбутніх професій, свято науки, техніки та винахідництва серед учнівської молоді, виставка, зустріч з людьми різних професій, ділова гра конкурс умільців, місячник благоустрою, виготовлення виробів прикладного мистецтва, оволодіння навичками народ­ної творчості, виставка-конкурс юних майстрів народних ремесел, тренінги.
          Тематичний зміст виховної діяльності: «Праця – найголовніше у моєму житті», «Різні погляди на один факт», «Трудові справи для селища», «Всі професії хороші – вибирай на смак», «Все про професії», «Єднаймо зусилля на добрі діла», «Вибір професії», "Чи обов'язково бути студентом?", "Професії нашого часу", "Знайомимось із маловідомими професіями", "Ти і ринок праці", "Чи готовий я до вибору професії?", "Діагностика своїх можливостей".
            Очікувані результати:
·     вміння планувати, регулювати і контролювати навчальну і трудову діяльність;
·     - сформованість таких якостей як ініціативність, працездатність, наполегливість тощо;
·     - навички складання основного та резервного професійного плану;
·     володіння практичними навичками професійно-трудової діяльності;
·     свідомий вибір професії.
        Результатом нашої роботи  є випускник, в якого сформовано рівень соціальної зрілості, достатньої для забезпечення його автономності та самостійності у різноманітних сферах життєдіяльності, здорова (фізично, психічно, духовно), компонентна, соціально-адаптивна та творча особистість, з розвиненою потребою у самореалізації та самовдосконаленні, з гуманістичним світоглядом та почуттям відповідальності за долю України, її народу, людства.
На основі аналізу роботи розроблена модель випускника школи..










Немає коментарів:

Дописати коментар